Edukacja

U nas nauka połączona jest z zabawą i odkrywaniem świata. Wszystkie dzieci mają zajęcia dydaktyczne z naszymi Paniami. Zakres wiedzy przekazywanej Dzieciom jest zróżnicowany – mniejsze dzieci uczą się podczas zabawy, natomiast starszaki stymulowane są w sposób dostosowany do ich wieku.

Przygoda z tworzeniem dostarcza nam wiele emocji – malowanie, rysowanie, kolorowanie, wyklejanie… wyobraźnia nie ma granic, a nasze dzieła cieszą zarówno Dzieci, jak i ich opiekunów.

Prowadzimy również następujące zajęcia:

Zajęcia rytmiczne – rola muzyki w procesie wychowawczym dziecka ma ogromne znaczenie. Pozwala ona m.in. na wyrażanie siebie, nawiązywanie kontaktu z innymi i rozwija emocjonalnie. Dzięki muzyce możemy rozwijać świadomość własnego ciała, uczyć koncentracji, ćwiczyć pamięć i wyobraźnię. Dzieci mające okazję do słuchania różnorodnej muzyki od najwcześniejszych lat, stają się wrażliwsze nie tylko pod względem muzycznym, ale również emocjonalnym czy społecznym. Jak wiadomo w żłobku przebywają dzieci do lat trzech i do tego wieku należy dostosować wszelkie formy edukacji wczesnej. Zajęcia rytmiki są tego najlepszym przykładem – [Czytaj więcej…]

Zajęcia z logopedą – dziecko poznaje świat, dzięki rozumieniu mowy, a umiejętność mówienia pozwala mu wyrazić swoje spostrzeżenia, pragnienia i uczucia. Podstawową wiedzę o tym, jak rozwija się mowa dziecka powinien posiadać każdy rodzic, aby umiejętnie kierować jej rozwojem. Bez tej wiedzy możesz dziecku zaszkodzić, wymagając tego, czemu sprostać nie może, czy też lekceważąc, przeoczając niepokojące sygnały.

Nadawanie mowy i jej odbiór zależne są od czynności:

  • mózgu, z których najważniejsze są zjawiska powstające w strukturach korowych, ale ważne są także zjawiska zachodzące w układzie pozapiramidowym i drogach nerwowych;
  • narządów mownych (oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych); kierowanych przez struktury korowe i zależnych także od działania nerwów obwodowych oraz od budowy anatomicznej wymienionych narządów;
  • narządu słuchu i od jego właściwości, warunkujących słyszenie i rozumienie mowy innych osób, a także kontrolę mowy własnej (w percepcji mowy bierze udział w pewnym stopniu także narząd wzroku, umożliwiający odczytywanie mowy z ruchów ust)

[Czytaj więcej …]